semperit coklat sukatan cawan,cara buat semperit mudah,semperit resipi azlina,semperit dark chocolate

Semperit Coklat

Kali ni nak share resipi dari azlina ina pula.Tetapi kali ini Semperit coklat yang Ina nak buat ni ada kelainan sedikit dari resipi asal.Best pula semperit coklat ni tau.Jom lah tengok apa bahan-bahan untuk semperit coklat ni. Bahan-bahan Semperit Coklat 250 gram Butter ( Ina gunakan brand Anchor salted ) 3/4 cawan Gula aising ( …

semperit klasik,cara buat semperit,belajar buat semperit,semprit mudah,sukatan cawan biskut raya

Semperit Klasik

Haritu dah buat biskut dahlia.Petang semalam nak habiskan stok butter yang ada di dalam peti.Maka,terhasil lah semperit.Lagipun ceri pun masih banyak. Bahan-bahan Semperit Klasik (Sukatan cawan) 250gm buttercup ( tak kisah jenama,asalkan butter) 2 biji telur (kuning sahaja) 3/4 cawan gula aising 1 Cawan Tepung gandum 1 Cawan Tepung Kastard 1 Cawan Tepung Beras 1 …

Biskut Cornflake Madu Berlemak

Resipi ini,khas untuk ibu ibu yang sibuk.Macam Ina sendiri,terdetik di hati nak buat Cornflakes ni.Di sebabkan anak yang bongsu tengah melasak.Maka tercipta lah,Cornflakes ini.Super mudah dan sedap..Itu yang penting.Anak-anak pun suka ni..   Biskut Raya Cornflake Lemak Bahan – bahan : 500gm Cornflakes 3/4 cawan Madu 3/4 Cawan Marjerin @ boleh gunakan Butter 250gm 1/4 …

snow almond,snow almond azlina ina

Biskut Raya – Snow Almond

                       Antara pilihan Biskut Raya yang menjadi kesukaan ramai.Kaya dengan rasa badam dan di saluti coklat.Juga merupakan Top sale dari dapur Ina pada tahun lepas.Biskut Snow Almond.     Bahan-Bahan Biskut Snow Almond: Bahan A 250gm Buttercup150gm gula kaster1 tsp esen vanila50gm serbuk badam 1 …