• ekzema,anak ekzema
    parenting,  parenting blogger

    Ohhh,EKZEMA anakku ini

    Ohhh,EKZEMA anakku ini | Sungguh tak sangka,sebenarnya Sara anak sulung Ina yang kini berusia 7 tahun baru sahaja disahkan mempunyai penyakit kulit iaitu Ekzema. Sebenarnya,di usia 6 bulan lagi Sara sudah pun mempunyai alergik telur.Satu hari itu,ada benjolan semacam bisul yang timbul di permukaan kulit pada bahagian belakang leher Sara.Waktu itu,Ina tak kisah sangat lah.Kan.. bisul jer.Tunggu dia pecah sendiri.Ketika itu,langsung tak tahu lagi bahawa Sara ni alergik terhadap telur.Dan satu hari,Sara ni makan banyak telur rebus..(makan pun sebab menghadiri kenduri kahwin,jadi memang banyak la dia ni habiskan telur tuu). Keesokan harinya,benjolan seperti bisul itu bernanah dan semakin membesar.Kesian pula, semasa Sara berusia 6 bulan.Ina memang sedikit sibuk,mengejar duniawi.Aktif berniaga..…

  • Kejiranan,  lifestyle,  parenting blogger

    PDRM efisyen dalam melakukan tugasan

    Okay,ini adalah sambungan entri Kepentingan Group whatsapp Jiran Tetangga . Pada minggu yang lepas,taman perumahan ina di datangi oleh satu kumpulan mungkin boleh di klasifikasikan sebagai penjahat. JIRAN-JIRAN YANG PEKA TERHADAP SEKELILING Suatu petang,di kawasan perumahan rumah ina ini memang tak dinafikan sangat sunyi.Majoriti penduduk di sini bekerja pada sebelah siang.Surirumah disini hanya 2 rumah sahaja.Untuk pengetahuan korang,taman perumahan ini hanya mempunyai 2 baris sahaja. Ina sendiri pun,takut nak bersantai di luar rumah,semenjak banyak kes pecah rumah di kawasan ini.Kadang-kadang tu,mereka ni menyamar sebagai jurujual la atau pura-pura bertanyakan jalan. Satu di sebelah menghadap ke jalan utama dan satu baris lagi di belakang bukit ( bukit yang baru dalam proses…