jus beetroot,beetroot powder,minuman kesihatan
kesihatan,  lifestyle,  parenting

Minuman Seisi Keluarga Beetroot Powder JoyMix

Nak tanya lah korang yang selalu workout ataupun berzumba,berjogging atau sebaliknya.Adakah korang turut sama menjaga pemakanan sihat? Ermm,mesti janggal pula kan jogging dan workout gila-gila tetapi tak jaga pemakanan.Gila bunyi nya nihh.

Tetapi bila korang dah rajin workout mahupun berjogging,secara automatiknya.Pemakanan juga korang akan turut terjaga.

Seperti ina sendiri,walau  tak mengamalkan diet yang ketat.Tetapi adalah juga ina mengamalkan gaya hidup sihat dengan workout hanya dari rumah.Nak kata gila tuuuu..,ehhh,Gila ker? Ahaks! tak lah juga.

Memadai dengan workout ringan seperti plank,squat dan Donkey kicks (selama 10 minit) iaitu sebanyak 2 kali sehari.Nak tunggu ke Gym.Memang takkan pergi lah kan? Dengan askar-askar kecil ni 3 orang.. adeii!

Suka sangat minum Juice Buah-buahan

Dan kesihatan yang baik,bermula dari pemakanan.Ehehehe.. Apa lah pulak yang ina amalkan ni kan?? Adoii~~Eh,korang.Sebelum ni kan. Untuk pengetahuan korang semua.Kami sekeluarga memang pengamal jus buah-buahan.

Setiap pagi dan malam,kebiasannya ina akan hasilkan jus buah-buahan dari mesin jus ni.Nak tau Ina minum jus apa? Dah tentulah kami sekeluarga pengamal jus dari buah Beetroot.Beetroot ni adalah dalam kategori jenis rare lah juga.. Sukar di temui di sesuatu lokasi,pasaraya lahh. Ehehe. Saiz dia sebesar buah sengkuang tuhh.

Leceh Proses mencuci Mesin Buah 

Umum sudah mengetahui,bila nak hasilkan jus buah-buahan ni agak leceh.Kena kupas kulit,haihh.Yang ni paling rumit tau.Sebabnya,Beetroot ni mempunyai kulit yang agak keras.

Dan yang paling malas sekali,sudah tentulah kena basuh sebersihnya mesin jus buah ni.Nak lagi teruk,Beetroot ni buah dia akan mengeluarkan warna yang sangat pekat seperti darah.Haaa,begitulah gambaran dia.Bayangkan sirap yang terkena dalam bekas plastik bewarna putih.Apa jadi?? Nak menangis kan? Hadoiii..

Jika tak basuh sebersihnya,alahaiii.. berkulat lah situ mesin jus buah korang tu.Berkarat lagi haaaa..

 

Kelebihan BEETROOT Powder Dari JoyMix 

 

1.Membersihkan Hati dan Ginjal serta Hempedu

Beetroot sesuai sebagai bahan detoksifikasi ia mampu membersihkan racun dan meneutralkan radikal bebas di dalam tubuh.

2.Membunuh sel tumor atau sel kanser

Beetroot merah amat kaya dengan kandungan antioksidan, ia sekaligus di percayai boleh membunuh sel kanser dan mengurangkan risiko kanser.

3. Memperkuatkan kapilari darah dan fungsi darah amat bagus untuk wanita

4. Juga memperkuatkan sistem peredaran darah dan sistem kekebalan tubuh.

5. Mengatasi anemia dan memperbanyakkan sel-sel darah merah.

Kandungan ZAT BESI yang tinggi dalam BEETROOT dan warna merah gelap Beetroot cukup untuk mengaktifkan sel darah merah dan mengenerate sel darah merah dengan mengaktifkan bekalan oksigen dalam tubuh sekaligus menghidupkan sel-sel darah merah yang diperlukan oleh tubuh.

 

FAKTA lain tentang Beetroot Powder JoyMix  :

 

8X Betaine

Serbuk Beetroot  merah Joymix mengandungi lapan kali betaine berbanding dengan jus  biasa yang sama. Betaine adalah nutrien kuat yang menggalakkan kesihatan kardiovaskular dengan menurunkan tahap homocysteine ​​dalam badan.

Ia juga meningkatkan fungsi hati dan membantu dalam pencernaan. Bentuk serbuk pekat membolehkannya untuk mengemas lebih banyak nutrien berbanding jus biasa.

betaine,nitrate,1 calorie per serving

 

 

5X Nitrat

Jumlah nitrat dalam serbuk beetroot merah Joymix adalah lima kali lebih banyak daripada beetroot  merah segar. Nitrat adalah sebatian yang mengurangkan tekanan oksidatif dalam badan.

Tubuh menukarkan nitrat ke nitrit yang selanjutnya digunakan untuk menghasilkan nitrik oksida. Nitrik oksida adalah antioksidan yang kuat yang bertindak balas dengan radikal bebas dalam badan dan meminimumkan kerosakan dari mereka ke sel dan tisu.

1 Calorie Per Serving  

Serbuk beetroot merah Joymix adalah minuman sihat yang mengandungi hanya 18 kalori per 100g.

Saiz hidangan disyorkan sebanyak 6 hingga 10g bermakna setiap hidangan hanya mempunyai sekitar satu kalori.

Ia adalah pilihan yang baik untuk orang yang menjalani diet lemak, pembina badan yang berada dalam fasa pemotongan dan orang yang sadar kesihatan yang suka memantau pengambilan kalori mereka.

 

Beetroot Powder JoyMix Sangat Bagus Untuk semua lapisan umur

 

Beetroot powder.minuman kesihatan,tanpa pewarna dan gula tambahan,ekstrak beetroot

 

Seperti Ina sendiri.Memang menjadi minuman kegemaran kami sekeluarga minuman Beetroot ini.Daripada suami sehinggalah anak ina yang berusia 4 tahun.Jadi,memang takde masalah langsung mereka ni semua.Kami sekeluarga memang pentingkan kesihatan..

 

Ideal Untuk Keto dan Diet Vegetarian 

Sesuai bagi korang  yang mengikuti keto atau diet vegetarian akan mendapati mudah untuk memasukkan serbuk beetroot merah kepada diet kerana mempunyai kalori yang rendah.

Meningkatkan Prestasi Sukan

Beetroots mempunyai betaine yang meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan aliran darah. Ia meningkatkan kadar di mana oksigen mencapai sel dan meningkatkan prestasi atlet dan olah raga.

Menajamkan minda 

Disyorkan kepada pelajar dengan mengamalkan Beetroot powder ini kerana kandungan nutrien yang tinggi dari beetroot dan kesannya terhadap aliran darah meningkatkan fungsi kognitif otak sehingga memberi manfaat kepada pelajar dan remaja.

Sesuai  bagi Dewasa dan warga emas

Pelbagai kajian telah menemui beetroot bagi mengelakkan dan menghentikan kemunculan demensia pada orang dewasa yang lebih tua. Jus beetroot yang secara berkala boleh membantu mengekalkan demensia.

Nyahtoksin

Selepas workout,dengan segera ina meminum Beetroot powder ini bagi mengantikan tenaga yang telah hilang secara tak langsung Beetroot powder ini memberikan tenaga kembali.Dan selepas minum,memang akan terasa kesegaran.

Beetroot mengandungi betaine yang membekalkan hati dan merangsang pengeluaran enzim.

Mengawal Tekanan Darah

Alhamdulillah,sehingga kini suami mengamalkan beetroot powder bagi masalah tekanan darah tinggi.

Untuk pengetahuan korang,betaine dalam beetroot dapat menurunkan tekanan darah dengan menurunkan tahap homocysteine ​​dalam tubuh.

Serbuk beetroot merah Joymix mengandungi jumlah betaine yang tinggi yang mampu mengurangkan kemungkinan tekanan darah tinggi dan  serangan jantung.

Kaya dengan Folates

Serbuk beetroot merah  Joymix kaya dengan folat yang diperlukan untuk pengeluaran dan perbezaan sel serta penyelenggaraan struktur DNA. Kandungan folat yang tinggi menjadikannya pilihan terbaik untuk bayi, remaja, dan wanita hamil.

Boleh Mencegah Kanser 

Betaine antioksidan yang terdapat dalam jumlah yang banyak di dalam serbuk beetroot merah Joymix telah dijumpai untuk melindungi tubuh terhadap pelbagai jenis kanser.

Ia melindungi struktur DNA dalam sel terhadap kerosakan, yang merupakan penyebab utama kanser.

Memperbaiki Kesihatan Penghadaman

Bagi korang yang mempunyai masalah penghadaman  pula.Beetroot meningkatkan kesihatan pencernaan dengan merangsang penghasilan enzim dan HCL dalam perut. Ia juga membantu dalam penyerapan vitamin, mineral, dan protein tertentu.

 

minuman kesihatan,minuman seisi keluarga

 

Mengapa perlu Memilih BEET ROOT dari JoyMix 

 

ekstark beetroot,No added sugar,,tanpa pengawet,minuman kesihatan

 

Mudah Di Nikmati!

 

Yer,seperti ina bagitau di awal entri tadi.Beetroot Powder ini sangat mudah di sediakan.Maklumlah,dah tak payah lagi korag mengupas,memotong dan blender Beetroot bagi mendapatkan jus nya.

Dengan Beetroot Powder JoyMix ni,korang hanya ambil satu sudu teh dan bancuh di dalam air suam 120ml dan kacau rata ataupun shake jika korang gunakan botol shaker.

 

 

 

Haa..terkejut betul.Dah minum segelas,Sara nak lagi tambah,katanya tak mahu kongsi minuman dengan Soffea tu.Adeii! Takpelah,minuman ni takde kandungan gula.

Lagipun Beetroot powder ni kaya dengan sumber Vitamin C,Vitamin E,Kalsium,Kalium,Magnesium,Riboflavin,Thiamine,Protein,tenaga,Dietary fiber,Karbohidrat dan Sodium.

 

nutrisi beetroot powder,fakta nutrisi

 

Nampaknya…,Ina kena bertukar kepada Beetroot Powder JoyMix nii :

Antara salah satu sebabnya :

1.Bau yang kurang

Untuk pengetahuan korang,Beetroot yang asli tu.. bau dia menyengat sedikit.Dan anak-anak pun macam payahlah sedikit nak konsisten.

Tetapi jenis Beetroot Powder JoyMix ni,Sara dan Soffea kemain lagi suka minum.Nak bertambah lagi tuu..

2. Mudah Larut

Iya,serbuk Beetroot ini mudah di larutkan didalam air.Tidak berketul selepas bancuhan.

Dan bagi korang yang sukakan buat kek tu.Boleh gunakan Beetroot Powder di dalam resipi kek korang tu.Warna beetroot yang sangat cantik.Kek mesti jadi cantik,kemerahan dan dalam masa yang sama korang boleh dapatkan kelebihan beetroot powder ni semasa menikmati kek beetroot ye tak?

 

beetroot powder sedap,tanpa gula tambahan,ekstrak beetroot

Tengok tu.. Memang  Ina jatuh cinta dengan Beetroot Powder JoyMix ni. Terasa kesegaran setelah minum.Energetik gitu..,setelah kepenatan seorang suri rumah mengerjakan rumahnya..Ehhh,betul lah! Menyapu,melipat kain,menjemur kain serta uruskan anak-anak lagi.Sekarang dah kembali bertenaga semula nihh.

Memang sama dengan Beetroot asal.Iyealah kan,namanya pun daripada beetroot.Tehehehe..

 

Ohh ya.. bagi pembaca kesayangan Ina.Sudah tentulah adalah DISKAUN harga sebanyak 20% dengan menggunakan Promo code ( JOY-BEETROOT ) .Ia  SAH sehingga 31.12.2018. 

 

Okaylah,bagi korang yang nak dapatkan Beetroot Powder JoyMix ni.. boleh terus ke

 

Website : https://www.joypremix.com/

Facebook : https://www.facebook.com/joypremix

Instagram :  https://www.instagram.com/joymix9/

Nor Azlina

Penulis sepenuh masa dalam masa sama juga Seorang ibu.Menulis diruangan blog berdasarkan pengalaman hidup.Pengguna mirrorless camera Sony Alpha.Micro Influencer di Instagram @azlina6861 Sebarang Event, Collaboration,product review,sponsorship please Email : norazlina181@gmail.com

30 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *