kerabu kaki ayam masam dan pedas
resipi

Kerabu Kaki Ayam Extra Masam dan Pedas!

Alhamdulillah,sudah lama sangat teringin nak masak sendiri sebenarnya kerabu kaki ayam ni.Sebabnya,beberapa bulan yang lepas beli kerabu kaki ayam ni di Festival food thai.Rm 5 Sebungkus,tetapi tak cukup weiiii. . Kerabu Kaki Ayam Bahan-bahan Kerabu Kaki Ayam Kaki ayam ( 15 ketul ) Sayur Kacang ( 1 batang ) Cili Padi ( 2 tangkai ) …

biskur raya,biskut dahlia
lifestyle, resipi

Resipi Biskut DAHLIA MEKAR (Sukatan Cawan)

Assalamualaikum.. Sejak semalam beli tepung kastard.Soffea dan Furqan menangis nakkan kuih semperit pada plastik tersebut.Makanya,petang ni juga,gigih mama siapkan tempahan dari mulut anak-anak,iaitu biskut raya Dahlia. Resipi Biskut DAHLIA MEKAR (Sukatan Cawan) Bahan-bahan 1 cawan butter ( kalau guna mentega tak sesuai,mentega hanya sesuai untuk kek) 1 cawan gula kastor ( jika nak kurang manis, …

petrosains kuantan,Play smart petrosains
lifestyle, parenting

Aktiviti Hujung Minggu di Petrosains Playsmart

Aktiviti pada hari Jumaat (semalam) bersama anak-anak di PETROSAINS,Kuantan.Bangun jer pagi,suami dah bagi tahu siap-siap dekat anak-anak (Sara,Soffea dan Furqan).Apalagi dorang niii,menjerit sakan lah.Ehehehe.. sesekali ajak pula ke tempat macam ni.Belajar sambil bermain.. Petrosains Playsmart,Kompleks Yayasan Pahang Sebenarnya ramai yang tak tahu akan kewujudan tempat ni.Termasuklah Ina sendiri tau.Hahaha~ Mana tidaknya,biasa weekend jer.Ajak anak-anak masuk …

ekzema,anak ekzema
parenting, parenting blogger

Ohhh,EKZEMA anakku ini

Ohhh,EKZEMA anakku ini | Sungguh tak sangka,sebenarnya Sara anak sulung Ina yang kini berusia 7 tahun baru sahaja disahkan mempunyai penyakit kulit iaitu Ekzema. Sebenarnya,di usia 6 bulan lagi Sara sudah pun mempunyai alergik telur.Satu hari itu,ada benjolan semacam bisul yang timbul di permukaan kulit pada bahagian belakang leher Sara.Waktu itu,Ina tak kisah sangat lah.Kan.. …

beauty, lifestyle, Review/Sponsor

Gel Mandian Enchaunteur PARIS ADORE Yang Menenangkan

Assalamualaikum.. Wangian berupaya menghidupkan suasana dan menenangkan jiwa. Menikmati belaian lembut sewaktu mandi bagi menghilangkan tekanan dan kesibukan sepanjang hari, merupakan rutin harian yang wajib diamalkan para wanita. Sebaik sahaja anda menjejakkan kaki di bawah pancuran bilik mandi, sentuhan gel mandian beserta wangian yang menyerap lembut memberikan ketenangan minda dan jiwa menjadikan setiap saat waktu …

product review,sponsored post,sponsorship,collaboration blogger
beauty, tips

Elak kulit kusam | Amalkan tips kecantikan (rutin penjagaan) wajah ini

Assalamualaikum Terpanggil untuk menulis tips ini.Tips bagaimana ingin dapatkan kulit bersih dan tidak kusam. Sebenarnya,nak dapatkan kulit bersih bebas jerawat mudah aje.Semua bermula dari sikap kita,samada malas atau rajin untuk membelai kulit setiap hari.Jika rajin,dapatlah memiliki kulit flawless bak kulit tomato ni.Tetapi jika sikap malas lebih menguasai diri,blackhead dan whitead ada di muka.Janganlah pula merungut..ehhehe. …

pelajar sekolah,sekolah,sesi persekolahan darjah satu
parenting

Sara di Hari Pertama Persekolahan

Alhamdulillah.. hari ini sudah memasuki hari ke-2 sesi persekolahan Sara.Semalam kami (suami isteri) hantar Sara ke sekolah tepat jam 7.15pagi,hihih.Itupun sudah jam (sesak) jalan di depan perumahan berhampiran sekolah Sekolah Kebangsaan Pelindung,Kuantan. Berdebar sebenarnya Ina ni ha,sebab semalam adalah hari pertama juga Sara memasuki ke darjah satu.Risau sangat-sangat..,ehehe.Abah dia langsung tak de apa reaksi.Agaknya semua …

air terjun,pemandangan di air terjun,air terjun maran
lifestyle, parenting

Mandi-Manda di Air Terjun,Teladas Maran

Assalamualaikum.. Cerita dah basi ni,tetapi biarlah kan.Sebagai kenangan Ina bersama keluarga dan ipar duai.Suami Ina tak join sesi perkelahan kami ni oleh sebab sibuk dengan bekerja.Heehh.. Lokasi kami berkelah kali ini ialah di Air Terjun Teladas,Maran Pahang. Tersesat di Air Terjun Jerangkang Ini adalah pertama kali dalam hidup,pergi berkelah di Air Terjun yang boleh dikatakan …

susu untuk ibu menyusu,susu untuk ibu hamil,susu kambing untuk mengandung
lifestyle, parenting

Syoknyaa.. Penghantaran Pantas dengan LAZZ Delivery

Assalamualaikum.. Penghantaran Pantas Dengan LAZZ delivery | Sudah memasuki 2 tahun Ina menyusukan Furqan.Ehem,sebenarnya semasa mengandung lagi,sudah berniat ingin menyusukan anak sehingga 3 tahun usianya.Dan sehinggalah Furqan mencecah usia 2 tahun ketika entri ini di tulis,susu badan masih lagi banyak.Allah kabulkan jua hajat ina terdahulu,alhamdulillah.Rezeki anak masih ada.. Kenapa Perlu Berhenti menyusu? Ketika anak memerlukan.. …

pameran artifak Rasulullah dan para sahabat
lifestyle

Pengalaman berkunjung ke Pameran Artifak Rasulullah dan Para sahabat

Assalamualaikum.. Semalam,hati terpanggil untuk mengunjungi Pameran Artifak Rasulullah dan barangan para sahabat yang diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Kuantan.Alhamdulillah,akhirnya.. sempat melawat juga ke pameran tersebut iaitu pada hari terakhir pameran. Selepas isyak,kami sekeluarga bergegas ke pameran tersebut.Hujan renyai-renyai pada malam itu.Tetapi tidak mematahkan semangat kami sekeluarga untuk melihat secara lebih dekat lagi barangan artifak Rasulullah …