happy birthday,Nur Wardina Soffea,Amalan mudha bersalin

Flashback ! Happy Birthday Soffea. Suka Duka Mama Semasa Mengandung dan Berpantang

Assalamualaikum..   Happy Birthday Nur Wardina Soffea | Bila tarikh 18 April tiba,mula berlegar segala memori pada hari tersebut.Dan korang tau tak? Ina berjaya melahirkan baby perempuan yang comel pada tarikh tersebut.Alhamdulillah.. Diuji Sepanjang Mengandung Nak dijadikan cerita,sangat lah terganggu emosi ketika mengandungkan zuriat ke-2 ini.Fuhhhh~ panjang kan tarik nafas tuu. Kisahnya ni pun,silap-silap boleh …

mudah bersalin cara islam,petua mengadnung dan bersalin

Morning Sickness Sepanjang Mengandung dan Mudah Bersalin

Assalamualaikum Sejak mengikuti group ibu mengandung di facebook.SEmakin hari,semakin jelas kenangan semasa mengandungkan anak-anak.Moment indah bagi ibu-ibu adalah sewaktu mengandung.Tiba-tiba teringat amalan petua mudah bersalin ini. Kenangan Mengandung Syok weiii.Dari trimester pertama iaitu sebelum disahkan mengandung lagi Ina dah tau mengandung.Hihihi.Sebab utama ialah,tanda-tanda mengandung muncul terlebih dahulu sebelum pergi cek ke klinik.Hahaha~ Dasyat kan penangan …

anak-anak suka dofi donut,topping dofi donut

Sepetang di DOFI Donut

Yay,memang dah jumpa donat gebu di kuantan.Kali ini repeat lagi,tak pasti ke berapa kali berkunjung ke Dofi Donut.Petang semalam juga adalah pertama kali jejakkan ke Dofi donut pada waktu siang hari.Kebiasaaannya,kami sekeluarga makan donut waktu malam.Heeee.. Petang semalam juga adalah kali pertama juga sempat nak snap photo di kedai Dofi donut.Heee… DOFI DONUT Rasanya,di Kuantan …

petrosains kuantan,Play smart petrosains

Aktiviti Hujung Minggu di Petrosains Playsmart

Aktiviti pada hari Jumaat (semalam) bersama anak-anak di PETROSAINS,Kuantan.Bangun jer pagi,suami dah bagi tahu siap-siap dekat anak-anak (Sara,Soffea dan Furqan).Apalagi dorang niii,menjerit sakan lah.Ehehehe.. sesekali ajak pula ke tempat macam ni.Belajar sambil bermain.. Petrosains Playsmart,Kompleks Yayasan Pahang Sebenarnya ramai yang tak tahu akan kewujudan tempat ni.Termasuklah Ina sendiri tau.Hahaha~ Mana tidaknya,biasa weekend jer.Ajak anak-anak masuk …

air terjun,pemandangan di air terjun,air terjun maran

Mandi-Manda di Air Terjun,Teladas Maran

Assalamualaikum.. Cerita dah basi ni,tetapi biarlah kan.Sebagai kenangan Ina bersama keluarga dan ipar duai.Suami Ina tak join sesi perkelahan kami ni oleh sebab sibuk dengan bekerja.Heehh.. Lokasi kami berkelah kali ini ialah di Air Terjun Teladas,Maran Pahang. Tersesat di Air Terjun Jerangkang Ini adalah pertama kali dalam hidup,pergi berkelah di Air Terjun yang boleh dikatakan …

pameran artifak Rasulullah dan para sahabat

Pengalaman berkunjung ke Pameran Artifak Rasulullah dan Para sahabat

Assalamualaikum.. Semalam,hati terpanggil untuk mengunjungi Pameran Artifak Rasulullah dan barangan para sahabat yang diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Kuantan.Alhamdulillah,akhirnya.. sempat melawat juga ke pameran tersebut iaitu pada hari terakhir pameran. Selepas isyak,kami sekeluarga bergegas ke pameran tersebut.Hujan renyai-renyai pada malam itu.Tetapi tidak mematahkan semangat kami sekeluarga untuk melihat secara lebih dekat lagi barangan artifak Rasulullah …

trampoline,untuk anak anak suka melompat,dewasa workout

Bila Sofa mama patah,Mama Gantikan dengan Trampoline untuk anak-anak Melompat

Assalamualaikum.. Sejak kebelakangan ini,anak-anak semakin aktif.Tak larat dah melayan karenah mereka.Maklumlah mempunyai 3 orang anak.Kadang-kadang,stress juga.Dan terkini,sofa rumah pula yang patah.Adeii~ nak masuk tahun baru ni.Anak nak sekolah,boleh pula sofa patah. Di sebabkan anak-anak ina yang suka melompat ni.Makanya,ina belikan mereka trampoline.Ahaks!! Jimatlah sedikit duit. Semua boleh guna jika teringin nak melompat tu hah.Dewasa pun …

celebrate di RIMBA LOFT

( Celebrate anniversary adik Ipar) Makanan Sedap di Rimba LOFT,Kuantan

Assalamualaikum..    Ahad yang lepas merupakan hari yang paling sibuk.Erkk.. Siang malam asyik makan di restoran.Ahaks! Bukan setiap hari pun.Ehehehe.. Syok lah.Gantung betul kuali dan periuk belanga hari tersebut. Lagipun, makan ni pun sebab nak celebrate anniversary adik ipar.    Dan kebetulan pula,kaklong suami pun balik bercuti.Kiranya,besar-besaran lah juga celebrate tuu.. Makan tengahari di sponsor …

rod langsir kayu

Misi mencari Rod Langsir Kayu

“Siapa tak teringin nak buat rumah sendiri kan? Lagi lagi atas tanah sendiri. Baca tips dari Nas Nuri Construction, kontraktor bina rumah atas tanah sendiri.” Nas Nuri Construction Kisahnya,rumah dah jadi macam apa entah.Dengan langsir tercabut.Penangan dua orang anak ina yang itu..  (Soffea dan Furqan).Boleh migran weiii,bila mempunyai anak-anak yang masih kecil.Si kakak tu pula,Sara.Dia …

pantai beserah

Bergambar di Pantai Beserah,Kuantan

Assalamualaikum    Hai,cuti sekolah ni kami tak kemana-mana.Ada sahaja menghalang,tetapi Ina tak pernah salahkan takdir.Ehhh! Ada baiknya juga bila kami tidak berHOLIDAY.Sebabnya,sangat perlukan banyak wang untuk sesi persekolahan pada bulan hadapan.Hihihihi..Takpelah,mungkin tahun depan..Tahun Baru Cina pula bercuti.  Okaylah,sebenarnya kan.Kami anak beranak ni,jika terlalu bosan sangat duduk di rumah.Maka,ke pantailah kami ini.Hihihi.Jarak yang tak jauh mana …